<$BlogIt
Bugünlerde bir işletim sistemi göçü yapıyorum, Geçen yıl aldığım MacBook'umda iki adet
işletim sistemi kurulu idi, biri malum Mac OS X, diğeri ise Windows...

İkisini de değişik zamanlarda ama windows tarafını biraz daha ağırlıklı olarak kullanıyordum, lakin son günlerde iyiden iyiye beni rahatsız eden performans sorunları olmaya başladı.

Karşılaştırmalar ile Mac OS X işletim sistemini tam zamanlı kullanmaya karar verdim, işte o karşılaşmalar şöyle;

Windows XP: Tam anlamıyla bir virüs çöplüğü.
Mac OS X : Virüsten eser yok.

Windows XP: Açılış hızı 30 sn ile 1~ dk arasında, kapanırken bazen bilinmeyen bir hata verip kapanmayabiliyor.
Mac OS X : Açılış hızı 10 sn ile 25 sn arasında, Kapanış hızı 5 sn ile 15 sn arasında..

Windows XP: Güç yönetimi çok zayıf, daha yeni sayılabilecek bir pilim olmasına rağmen şarj edilmiş bir pili en fazla 2,30 saat kullanabiliyor.
Mac OS X : Güç yönetimi mükemmel, 5 saate kadar dayanıyor.

Windows XP: Suspend ve Hibernate geçiş zamanları Mac'e göre yavaş.
Mac OS X : Suspend ve Hibernate geçiş hızı aşağı yukarı ışık hızı :P değil tabii ki ama gerçekte çok hızlı.

Windows XP: Görsellik kısmı biraz göreceli lakin XP ve Vistayı birlikte ele alırsak , görsellik ayar düğmesini en üst düzeye getirdiğinizde ciddi bir kaynak tüketiyor ve bence karşılığını da vermiyor.
Mac OS X : Görsellik default olarak en üst düzeyde geliyor, bunu XP ile kıyaslamıyorum bile, Vista ile kıyaslayınca ise Vistaya oranla nerdeyse hiç kaynak tüketmeden maximum görsellik veriyor. Ekran geçişleri ikonlar ve masaüstü geçişleri müthiş.

Windows XP: Paket yöneticisi (Program installation) mükemmel.. Bir kaç tık ile eğitilemez bir geri zekalının bile program kurup (kullanmasına?) olanak sağlayacak düzeyde geliştirilmiş.
Mac OS X : Paket yöneticisi orta düzeyin üstünde.. Çoğu projenin Mac OS X desteği var. DMG dosyasını indiripbir kaç tık ile istediğiniz programı kolayca kurup kullanabiliyorsunuz. Lakin eğer kullanmak istediğiniz programın developerları mac os x için bir paket yapmamışsa işler biraz zorlaşabilir.

Windows XP: Firewall olarak Windows Güvenlik duvarı kullanıyor,
Mac OS X : IPFW isimli kurumsal firmaların tercih ettikleri ciddi bir firewall kolay bir kullanım arayüzü ile geliyor.

Windows XP: Msn Messenger, Gtalk vs gibi uygulamalar rahatça kullanılabiliyor. Görüntülü ve Sesli meeting yapılabiliyor.
Mac OS X : Aynı programlar ve daha fazla protokol desteği ile kullanılabiliyor.

Windows XP: Cisco VPN ile Remote Desktop Connection kullanarak şirkette ki bilgisayarıma bağlanıp DotNet C# projelerimi geliştiriyordum.
Mac OS X : Aynı şekilde Mac OS X üzerinden de şirketle ilgili Dot Net C# kodu yazacağım zaman VPN ile RDC kullanarak şirkete bağlanıp rahatça işlerimi halledebiliyorum.

Windows XP: iTunes ile iPhone Syncronizasyon'umu yapıyordum.
Mac OS X : iTunes zaten Apple'ın ürünü,

Windows XP: Delphi ile kod geliştirebiliyordum, ama artık Delphi devri sona erdi gibi. Özel projelerde DotNet veya Java tercih ediyorum. Tüm bunların hepsini çalıştırabiliyor.
Mac OS X : Bu kısımda biraz kısıtlanıyoruz, Enver'in de Linux listesinde yazdığı gibi Windows kod geliştirmek için iyi bir platform. Eğer kod geliştiricisi iseniz tercihlerinizi kullandığınız platforma göre yapmanız gerekebilir. Burada kod geliştiricisi olarak benim tercihim de aslında biraz belli.. Evden yapacağım bir proje ise Java veya PHP tercih ediyorum. Yok ille de yazacağım program windows platformunda çalışmalı ise şirket bilgisayarıma bağlanıp orda kurulu olan Delphi, DotNet ~ dillerinden birinde işimi rahatça halledebiliyorum. Sonuç olarak Mac OS X bu anlamda biraz eksik..

Windows XP:
Müzik dinleme, Film izleme ve daha bir sürü multimedya işimi rahatça halledebiliyorum.
Mac OS X : Multimedya konusunda Mac OS X bir kaç adım önde diyebilirim.

Windows XP: Firefox ve IE kullanarak internette fink atıyordum... Tabii bazı sitelere girdiğimde ekstra açılan pencerelerin virüsleriyle canımı yakmasını saymazsak.
Mac OS X : Burada ise Firefox ve Safari (daha çok Safari) ile o site senin bu site benim rahatca gezebiliyorum... Sitelerin içine gömülmüş bazı JS böcekleri de pek canımı yakamıyor açıkçası... Sadece insanlara bulaşabilen bir mikrobun makinanın üstüne düşmesi gibi oluyor..

Windows XP: Oldukça yavaş..
Mac OS X : Çok hızlı..

Sonuç olarak Mac OS X her alanda ihtiyacımı karşılıyor şimdilik... ve MacBook üzerinde müthiş çalışıyor.

Sevgiler..
this post writed on the Mac OS

Etiketler: , , ,

class="post-footer"> by <$BlogItDavut Topcanref="<$BlogIthttp://davuttopcan.blogspot.com/2008/12/mac-os-x-vs-windows.html"permanent link"><$BlogIt20:36>

<$BlogIt0r!:

<$BlogItYorum Gönder

yazar hakkinda

Merhabalar, ben Davut Topcan

Buraya eminim ki bir sürü şey yazacağım ancak şimdi tasarımı tamamlamalıyım..!

eski yazılar